dinsdag 2 oktober 2012

Meteen volle bak!

Tjakka! Meteen goed van start gegaan, gisteren bij SonSport. Na 2 kilometer roeien, verschillende fitnessoefeningen gedaan (voornaamste spiergroepen: onderrug, bovenrug, buik, borst, armen, onder- en bovenbenen) om vervolgens af te sluiten met ... fietsen op de Tacx-trainer....om vervolgens enigszins bleek en duizelig op de grond te zitten. Ontnuchtering? Nee, maar wel weer met beide voeten op de grond. In de loop van afgelopen dagen heb ik mijn enthousiasme blijkbaar wel weten op te voeren, met als belangrijkste leerpunt dat rust bewaren belangrijk is, anders breekt het lijntje.

Het roeien ging echt heel lekker: ik heb er en soort van intervaltraining van gemaakt. Niet slim, naderhand bekeken, want we waren pas aan het opwarmen. De tijdens fitness gebruikte gewichten heb ik netjes aan mijn kunnen aangepast. Het effect van een paar keer vaker met lichtere gewichten is vaak zelfs beter dan net iets te zware gewichten, en dat laatste verhoogt ook nog eens de kans op blessures. Bij het fietsen op de Tacx heb ik gekozen voor een Frans geaccidenteerd parcours, ook al bekend van het thuis fietsen op de Tacx. Dus, dat kende ik wel, dacht ik. Alleen is de fiets niet mijn fiets, zit het dus net even anders en trapt het ook anders dan thuis. Kortom, gewoon weer even terug bij af.

Vanavond ga ik voor een ontspannen ritje op de eigen Tacx. Gewoon, voor de leuk en om alle zonden te overdenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten