zondag 21 oktober 2012

Have mercy!

Het ritme begint er lekker in te komen. De afgelopen week heb ik 5 dagen getraind. Mijn lichaam is weer helemaal hersteld van iets dat ik maar even afdoe met een "virusje onder de leden". Ik merk dat ik na een training voldaan gevoel op de bank zit (met een gezond drankje). Die smoothiemaker, die ik voor mijn verjaardag heb gehad, doet goed dienst. Verse vruchten met yoghurt, soms een beetje melk als het resultaat te dik om te drinken is, vormen een prima energie-aanvullend drankje. Door zo'n drankje binnen een half uur na het trainen in te nemen, levert het een optimale bijdrage aan herstel.

De eerste Rosiertest heb ik "met beleid" gedaan. De score van 221W gemiddeld vind ik een mooie als basis. Tijdens de rit waren er meerdere, wat langere momenten dat ik rond de 275W koerste. Dankzij de Spinningtraining kan ik veel beter staand klimmen. Op de wat minder steile stukken heb ik op herstel gereden.

Technisch was het geen perfecte test. Ik heb hem in 2 stukken moeten doen, omdat de Tacx-software niet altijd tegen mijn gespeel met de knoppen kan. Dan hangt ie opeens. Heel vervelend, maar overkomelijk. En voor de volgende keer is daar het advies voor mezelf om van de knoppen af te blijven (blijkbaar had ik nog genoeg over om mijn aandacht op spelen te richten).

Ik kan wel concluderen dat het een flinke test is en dat ik blij ben (vooruitziende blik) dat ik deze test niet iedere week doe. Dat zou ook niet veel zin hebben, aangezien de vorderingen dan minder zichtbaar zijn (ook meer afhankelijk van het moment), en het lichaam ook vaker een optater krijgt, aangezien er toch met hogere hartslag gekoerst wordt.

De Spinningles van gisteren heb ik gecombineerd met een vol uur fitness. Aangezien ik al warm gefietst was na de Spinning (understatement; tweede setje kleren mee), heb ik het roeien overgeslagen en heb ik twee rondjes van het voor mij uitgezette fitnessprogramma gedaan. Weliswaar in een hoger tempo, want anders was een uur meteen anderhalf uur geworden. Dat was op zich ook niet erg geweest, maar ik merk dat een snellere rondgang mij net wat meer bevrediging geeft. Na de Spinning en fitness had ik flink dikke bovenbenen (in ieder geval voor het gevoel), zonder dat ze pijnlijk waren. Mooi werk!

Soms ben ik voor mijn omgeving enigszins vermoeiend, door de energie die ik uitstraal. Tja, die adrenaline krijg je nou eenmaal gratis bij een training. Have mercy, zal ik maar zeggen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten