vrijdag 28 december 2012

Verrassing van Tacx

De maand december gaat de boeken in als maand waarin ik het druk had met allerhande zaken, die ten koste gingen van trainen. De 8 uur per week, daar kom ik gewoon niet aan. Te druk met andere dingen, ik kan er ook weinig van maken. Maar echt lekker zit het niet. Een soort van niet-trainen-stress. Veel meer dan accepteren zit er niet in. Ik kondig december bij deze aan als rustmaand. Okee, zo erg is het ook weer niet. Ik heb wel getraind, zo'n 6 uur per week. Punt is alleen dat het druk maken over het niet aan de trainingsuren komen zoveel energie kost. En ik schiet er niks mee op, zo ver ben ik al.

Vanochtend, nog voor het kerstontbijt, was ik al op zolder om een uurtje te Tacxen. Tacx bleek een speciale kerstupdate ter beschikking te hebben gesteld. Normaalgesproken ben ik niet zo van "als er iets te updaten valt, dan doe ik dat meteen". Ik gun anderen graagde eerste blik op eventuele bugs. Maar deze keer was ik wel nieuwsgierig. En dus heb ik toch maar meteen de update gedownload. En dat pakte heel goed uit. Zo heb ik een uur in het Metropolitan circuit gefietst en dat was speciaal voor de gelegenheid in kerstsfeer. Het sneeuwde, aan lantaarnpalen hingen kerstmannen, sommige toeschouwsters aan de kant hadden strapless jurkjes in het rood inclusief kerstmutsjes op, McDonalds was omgedoopt tot McMickeys en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, erg leuk gedaan van Tacx.

En zo is het dan toch gelukt om een maand waarin de tijd voor trainen moeilijker te vinden is, op Eerste Kerstdag te trainen. Dat brengt mijn gedachte weer bij Lance Armstrong. Zou hij vandaag ook getraind hebben? Zou hij de rust vinden om met zijn naasten te genieten van de Kerst? Het is hem gegund na alle commotie. Merry Christmas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten