maandag 10 december 2012

Flexibel zijn in moeilijke maanden

Het ziet er naar uit dat deze week een lastig weekje wordt om aan 8 uur sporten te komen. Vorige week ging dat prima, maar deze week heb ik teveel andere zaken die tijd nodig hebben (gehad). Met een beetje geluk heb ik morgen tijd voor de Tacx. Woensdag en zaterdag staan gereserveerd voor spinning. Woensdag en vrijdag zou fitness moeten lukken. Voor de Tacx zou naast morgen ook nog donderdag moeten lukken. Maar 8 uur deze week lijkt utopisch. Tja, veel meer als accepteren zit er niet in. Het goede nieuws is, dat weet ik uit ervaring, dat een rustige week een boost aan het lichaam in de weken erna geeft.

Vorige week is het gelukt om een Rosiertest te doen. En ondanks dat ik alleen nog maar "Base" aan het trainen ben, merendeels gericht op conditieverbetering en in mindere mate kracht, heb ik een verbetering van 10% neergezet. Ik merkte dat ik conditioneel wat langer kon doorgaan tegen een hoger tempo en hoger wattage. Helemaal tevreden was ik er niet mee, omdat ik tegen het einde spreekwoordelijk door de hoefjes zakte en het wattage dat ik vol kon houden, teveel wegzakte. Maar met deze tweede meting ben ik al met al toch wel tevreden.

December is een feestmaand en dat betekent dat een aantal dagen wegvalt als trainingsdagen. Zo hebben we afgelopen weekend Sinterklaas gevierd bij ouders en schoonouders. Dat was ook de reden dat ik afgelopen zondag niet op de Tacx heb gezeten. En meer als een constatering is dat niet: gezellig met familie samen, daar moet ook atijd tijd voor zijn, vind ik. Met de Kerst geldt hetzelfde. Ik moet daarbij wel denken aan mijn held Lance Armstrong diep ook op eerste Kerstdag ging trainen.....als het een lukt, ga ik eerste Kerstdag ook fietsen, op de Tacx. Gewoon, als statement.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten