zaterdag 15 december 2012

Tip voor wielerliefhebbers

Twitter is een uitvinding! Ik had het nooit gedacht maar ook ik ben verslingerd aan twitter. Het uiten van mijn eigen acties, prestaties en gevoelens vind ik daarbij minder belangrijk dan vernemen van berichten van anderen. Wat namelijk heel amusant is, is dat vrijwel iedere profwielrenner tegenwoordig twittert. Profwielrenners moeten namelijk heel veel rusten en tijdens dat rusten hebben ze alle tijd om wielerminnend volk op de hoogte te houden van hun acties, prestaties en gevoelens.


Ik kan mij in de wintertijd helemaal laten opbeuren door beelden van het  Blanco team dat traint in Fuerteventura. Terwijl het hier vies, nat en waaiierig is, trappen onze helden een vrolijk deuntje in een zonnig oord. Ja, ik weet ook wel dat ze heel hard moeten werken. Maar als je dan toch hard moet werken, kun je er maar beter mooi weer bij hebben.


Zo is het natuurlijk ook razend interessant om te weten dat Wout Poels nieuwe com-pressiesokken heeft, zeker als ik dezelfde heb. Voor wie het fenomeen niet kent: com-pressiesokken zorgen voor een sneller her-stel na inspanning. Je kunt ze dragen voor, tijdens of na de training. Ik draag ze na de training. Het is wel een bijzondere ervaring. De eerste keer dat ik ze droeg, had ik een soort van ademnood, zo voelde dat. Die sok-ken zitten heel strak (speciale techniek om ze aan te doen). Nu ik ze een aantal keer ge-dragen heb, is dat weer over. Het is een heerlijk ontspannen gevoel. Niet dat ik hier reclame zit te maken, maar soms moet je je gewoon een keer iets goeds gunnen. Lekker uitrusten op de bank met compressiesokken aan, er zijn slechtere momenten.


Met name amusant zijn de tweets van Fabian Cancellara. Niet dat ze inhoudelijk altijd om te lachen zijn, maar het Engels van deze Zwitserse prof is echt "einmalig". Het is een hele klus om te snappen wat hij nou precies wil zeggen. Je snapt het pas, als je ze door hebt, zal ik maar zeggen. Wat gewoon mooi is, is dat hij zonder schroom om fouten te maken uit wat hij wil zeggen.

Het volgen van wielerprofs is niet lastig. Begin met een en kijk welke hij of zij volgt. Die kun je dan ook gaan volgen. Voor je er erg in hebt, krijg je dagelijks alle berichten uit het wielerpeloton voorgeschoteld. Gewoon voor de leuk en om weg te zakken in niet vervulde dromen, als je na een flinke trainingsarbeid ligt te rusten op de bank. Erg belangrijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten