zondag 2 december 2012

Ervaringen na tweede maand


De tweede maand is voorbij gevlogen. Zo tegen de 8 uur sporten per week vergt wel enige inventiviteit, flexibiliteit en keuzes maken. De maand is niet geheel volgens plan verlopen. Iets te veel buitenshuise afspraken leidden tot deze lagere intensiteit (midden van de maand).

Ik zit lekker in het ritme. Het lichaam reageert goed op de toegenomen trainingsintensiteit. Mijn omgeving begint wel te "klagen" over mijn ingevallen wangetjes. Gisteren voelde ik tijdens fitness bij een nieuwe oefening ("lunches") wel een vervelend pijntje in de linker bovenbeenspier. Diezelfde lunches hadden mij de dagen daarvoor al flinke spierpijn bezorgd, ik liep niet echt makkelijk. Het vervelende pijntje heb ik niet genegeerd en ik ben gelijk gestopt met die oefening. Blijkbaar is deze oefening te zwaar om meteen vol aan te pakken. Geen punt, dan bouw ik op.




Mijn gewicht is licht afgenomen, vet is flink afgenomen, spiermassa iets toegenomen en het buikvet is constant gebleven. Geheel volgens plan.
       
                   Gewicht    Vet%  Spier%     Buikvet
  • Nov: 87,5           18,1     37,9          6
  • Dec: 87              16,9     38,2          6


Het nieuwe fitness-schema is meer op kracht gericht. Dat zal dus zijn invloed gaan hebben op de spiermassa.

Mijn trainingsschema voor de komende maand zal sterk lijken op het schema van november. Het aantal trainingsuren per week wil ik minimaal op 8 gaan tillen. Concreet betekent dat meer op de Tacx. Daarnaast wil ik binnenkort een Rosiertest doen. In november is deze erbij ingeschoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten