maandag 3 december 2012

YESSSS ! Inschrijving is gelukt !

Met klamme handjes deel ik u mede dat ik sta ingeschreven voor deelname aan La Marmotte 2013. Zojuist zag ik mijn naam tussen de vele anderen staan. Op 6 juli is het zover. Dan staan 7000 vrijwillige wielrenners aan de start van deze tocht. Tot die tijd is het trainen, trainen en nog eens trainen. Het wordt geen eitje, zelfs niet na heel veel trainen. Daar stel ik me al op in. Van allerlei gedachten vliegen door mijn hoofd. Ik laat dat maar even gebeuren. Ik vang het maar onder de term "Opwinding". Spannend, dat zeker ook. Het gekke is dat ik meer denk aan de afdalingen dan aan de beklimmingen, terwijl die laatste fysiek gezien toch zwaarder zijn.

De afdalingen zullen mentaal heel zwaar zijn. Soepel durven afdalen, meegaan in de bochten, het lichaam gebruiken om te remmen. Theoretisch zit het wel snor. Maar praktisch, ach, laat ik het positief zien: de uitzichten zijn fantastisch. In mijn training zal ik verbeeldingsoefeningen gaan opnemen van de perfecte afdaling: soepel, meegaand, lichaam en fiets één. Zelfs die verbeeldingsoefeningen zijn goed op de Tacx te doen. Kwestie van een ritje met afdaling instellen en trainen op ontspannen dalen. En zodra het weer buiten beter wordt, dan zal ik de Limburgse wegen meermalen berijden en daar is afdalen ook wel te trainen. Natuurlijk niet zo lang als in Frankrijk, maar toch.

Nog 7 maanden, een hele tijd, maar ik weet zeker dat deze voorbij zal vliegen. Ik ga van elke dag naar de dag toe genieten, want één ding is zeker: de dag zelf is, relatief gezien, zo voorbij. Ik heb er zin in!

1 opmerking:

  1. Hoi Henry hier nog een Marmotter.
    Leuk dat je er over gaat bloggen doe ik namelijk ook op www.verreijt.info Zou leuk zijn om eens samen te fietsen ik kom namelijk uit Best.

    Groeten Erik

    BeantwoordenVerwijderen