dinsdag 2 april 2013

De eerste buitenkilometers op 31 maart 2013


Terwijl intussen half Nederland aan de anti-depressiva hangt vanwege het nog steeds uitblijven van de lente, heb ik op de valreep van maart mijn eerste buitenkilometers gemaakt. Op 1 oktober afgelopen jaar schreef ik al over het subdoel om in maart de eerste buitenrit te maken van 3,5 uur waarin ik 100 km zou afleggen. Goed om te zien dat ik dat vandaag qua tijd gehaald heb (officieel ietsje minder) en daarbij 102 km heb afgelegd. De maanden van fitnesstraining, spinning en Tacxen hebben dus hun positieve effect gehad. Maar is het nu echt de hoogste tijd om naar buiten te gaan. Het liep ook gewoon lekker vandaag. Het eerste uur ben ik rustig aan begonnen tegen een gemiddelde van 28 km/uur. Het was flink koud maar dankzij de winterkleren kon ik het goed uithouden, alhoewel ik de eerste 5 minuten de snijdende wind pijnlijk in mijn gezicht voelde. Het tweede uur ben ik met een hogere trapfrequentie gaan trappen en zo kwam ik op 30 km/h. Het derde uur en het resterende deel van het vierde uur heb ik een tandje bijgeschakeld en zo kwam ik op zo'n 32 km/h. Dat laatste stuk is het venijnigste omdat daar een paar bergjes op voor de wielen komen. En dan is het zó lekker om het tempo in de opgang tegen de 30 km/h aan te houden (recept voor brandende benen).

In Munstergeleen zelf heb ik nog even rondgefietst om de 3.5 uur vol te maken en daarbij heb ik allerlei straten gepakt waar ik vroeger speelde en fietste. Allerlei straatjes die net genoeg bergop gaan om lekker uit het zadel te klimmen. Allemaal niet heel veel, maar na de overwegend vlakke rit van vandaag een prima afsluiting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten