dinsdag 2 april 2013

Evaluatie maart 2013

Na de trainingstechnisch dramatische maand februari was ik wel toe aan een heel goede maand maart. En gelukkig is dat het ook geworden. In de eerste maand van maart heb ik nog voorzichtig opgepakt en in het tweede deel heb ik de intensiteit op een niveau gebracht waar ik rond deze tijd graag wilde zijn. 12 uur trainen per week vereist wel discipline en organisatie, dat mag duidelijk zijn.


Maart is de laatste maand waarin ik bij SonSport train, het is nu tijd om naar buiten te gaan. In april houd ik fitness wel nog aan, maar dan met eigen gewichten thuis. Met name de buikspieren en de armspieren pak ik naar verwachting 2 maal per week mee. De Tacxtrainer blijft ook in het programma, voor de "slecht-weer"-dagen en om zo nu en dan specifiek op bergop en kracht te trainen. Voor het overige wordt het heel veel buiten fietsen.

De temperaturen vragen om het uit de kast halen van de winterkleren. Met temperaturen 's ochtends van rond het vriespunt is er weinig lente aan. Het is in ieder geval een goed klimaat om de hardheid te trainen. Aangezien ik niet vooruit kan kijken naar het weer op de dag waarop La Marmotte wordt gereden, zal ik ook in de kou moeten trainen. Dat is niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten