dinsdag 2 april 2013

Zeg nooit Nee tegen een dame

Tijdens mijn trainingen bij SonSport ontstaan er wel eens gesprekjes met deze en gene en worden ook wel eens een afspraakje gemaakt om samen te gaan fietsen. Zo ook met Niekol Dols. Zij maakte mij enige maanden geleden al attent op de toertocht Veenendaal-Veenendaal die op 6 april verreden wordt. Als Facebookvriend sprak ze me daar recent weer op aan met de vraag of ik mee ging. Nu ga ik Niekol hier niet in detail beschrijven maar het is een vrouw waar menig man sportief gezien schrik van krijgt. Ik schaar me ook onder die groep. Maar goed, daarmee is het een uitdaging met extra kaliber, zeg ik maar voor het gemak en om daarmee niet in allerlei stressmatige toestanden te schieten.

Veenendaal-Veenendaal kent twee afstanden: 105 en 135 kilometer. Beide hebben voldoende hellingen erin om zwaar te zijn, zeker in het begin van het seizoen. Om al enig beeld te hebben van die zwaarte heb ik de 105-kilometervariant op 20 januari jl. al eens op de Tacx gefietst. Niekol wil voor de 135-kilometer-variant gaan. Ik ben blij dat ik afgelopen lang weekend al twee maal buiten heb gefietst. En het ziet er ook naar uit dat ik in de komende dagen nog twee maal buiten ga fietsen. Met deze kilometers zal ik het moeten doen tijdens de eerste toertocht.

Weeronline geeft aan dat we wellicht de 10 graden gaan halen en dat het droog is. Dat laatst ben ik wel blij mee, ik ben nou eenmaal een "mooi-weer"-rijder. Veenendaal-Veenendaal is een tocht die prima in mijn schema past: Het is een mooie afstand en er zit flink wat gebergte in (1000 hoogtemeters). Het wordt de eerste toertocht. Ik heb de verslavende werking van toertochten ervaren. Ik zal dus snel op zoek moeten gaan naar waardige opvolgers, steeds toenemend in zwaarte (hetzij lengte, hetzij hoogtemeters).

En ook al wordt het weer minder, ik heb eigenlijk ook geen keuze ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten