zondag 13 januari 2013

Baraque Michel

Mooie trainingsweek, deze week, al zeg ik het zelf. 9 uur training in totaal, waarvan 6 uur op de Tacx, 2 uur krachttraining en een uur spinning. Tja, dat tweede uur spinning ging even mis. Domweg verslapen. Om 8:45 uur schrok ik zaterdagochtend wakker. Om dan nog aan te kleden, te eten en bij SonSport te komen, waar het spinnen om 9:00 uur begint, nee, dat was niet te doen. Helaas, pindakaas.

Als "straf"  heb ik mezelf zaterdag even getest op de Tacx met de Rosiertest. Ik kwam deze keer op een wattage van 271. De vorige keer was het 243. Dat gaat dus helemaal de goede kant op. Ik ging makkelijker door aan het einde en hield het weggetrapte wattage beter vast. Ik durf niet goed een getal te noemen waar ik uit wil komen, maar het moet wel beter, wil ik een beetje "feestelijk"  de Marmotte fietsen. Nu zit ik op  iets meer dan 3 Watt/kg.

Vandaag had ik er helemaal zin in. Oude tijden herleefden, maar dan wel op de Tacx. Zo'n 30 jaar geleden fietste ik ook naar de Baraque Michel. Buiten, want toen had ik nog geen Tacx (wel een rollenbank van mijn pa, maar daar kon je bijna niks op simuleren, hooguit stampen op zwaar verzet). Vandaag dus een mooie route over de wegen van Google Earth. In totaal 87,2 km in 3 uur tijd met 1130 hoogtemeters. Mieters tochtje, met regelmatig zware stukken, en zolang het niet bergaf gaat, nooit een echt moment van rust. Het Limburgse (Nederlands en Belgisch) heuvelland is wat dat betreft steeds uitdagend. Het blijft heuvelen. Ik smacht naar het moment van de eerste lentestralen, want dan wordt dat mijn trainingsachtertuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten