donderdag 27 juni 2013

Onrust

Ik zit typisch in een modus waarin alles te lang duurt. Mijn ongeduld begint voor mij en mijn omgeving vervelende vormen aan te nemen.

Ik kan moeilijk de rust vinden in activiteiten die mij tot voor kort ontspanning brachten. Zo is er de website 120w.nl waarin het schrijven van verhalen van maximaal 120 woorden tot kunst is verheven. Intussen heb ik met veel plezier 4 verhaaltjes geschreven en daar heb ik veel lol aan beleefd. De toestand waarin ik mij nu bevindt, brengt mij onvoldoende rust en daarmee creativiteit om iets zinnigs op papier te krijgen. Niet dat het schrijven van verhalen belangrijk is, maar het vinden van rust, zo vlak voor La Marmotte waar ik intussen bijna 9 maanden voor train, zou ik wel heel prettig vinden.

Het kost me ook veel moeite om de fiets te pakken, zelfs daar ben ik te onrustig voor. En als ik dan ga fietsen, en mezelf beloof om een rustig tochtje te maken, dan ben ik dat na 10 seconden zat en trap ik vervolgens bijna 60 kilometer weg in minder dan 1:48 uur. Eerlijk gezegd is dat een beetje belachelijk zo vlak voor de toertocht. Het gaat er nu juist om om lijf en leden soepel te houden en onder niet teveel stress te brengen. Dat weet ik allemaal ook heel erg goed.

Is het soms dat ik zó klaar ben voor La Marmotte, dat mijn lichaam hongert naar de dag waarop de toertocht plaatsvindt, zaterdag 6 juli 2013? Ik zal het daar maar op houden, want een beter alternatief heb ik niet. Morgenvroeg lig ik de laatste keer voor de toertocht op de tafel bij de sportmasseur. Wellicht dat hij mij kan helpen met deze onrust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten