vrijdag 10 mei 2013

Knagend gevoel

Intussen zijn we weer heelhuids thuis aangekomen. De terugreis is heel vlot verlopen, terwijl we er geen haastklus van gemaakt hebben. We hebben een leuke vakantie gehad en toch knaagt er iets. Het weer hier in Nederland is waaiierig en flink bewolkt met 16 graden. Ik word er niet direct blij van. Temperaturen van 20-25 graden en zelfs erboven wennen nou eenmaal snel, ook al hebben we vrijwel iedere dag regen gehad. Meestal was deze van weinig betekenis en tijdens het fietsen heb ik slechts één keer nattigheid gevoeld. Te weinig om te klagen, maar toch .....

Het zit hem meer in de kilometers die ik gemaakt heb. 425 kilometer in 6 keer fietsen is niet echt heel boeiend. Wel iedere keer met bergop (en bergaf) erin, maar een echte uitschieter was er niet bij. Dat wat ik gefietst heb, liep lekker. De pijn in de knieholte kan ik moeilijk plaatsen. Ik heb niet de indruk dat ik te hard of teveel getraind heb.

Een ding weet ik zeker, namelijk dat ik niet de volle potentie van het gebied gebruikt heb. Dat gaat ook niet lukken: dat lijkt bijna onuitputtelijk. Alleen heb ik het nu aan de veilige kant gehouden. Ten opzichte van vorig jaar heb ik wel verschillende nieuwe stukken gezien. Misschien is dat het wel: het smaakt gewoon naar meer. En ergens houd het toch weer een keer op, de vakantie.

Positief afsluitend nog even de lichaamssamenstelling van vlak voor en direct na de vakantie:


Het trainen met lage hartslag, afgewisseld met regelmatig krachtig fietsen heeft zijn positieve uitwerking op vet en spieren gehad. Het gewicht is ook wat toegenomen door "the good life" en spieren wegen nou eenmaal meer dan vet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten