vrijdag 10 mei 2013

Je krijgt het weer dat je verdient

Jarenlang is "je krijgt het weer dat je verdient" mijn lijfspreuk en jarenlang heeft dat tijdens vakanties ook goed uitgepakt. Alleen sinds vorig jaar is de magische werking van deze spreuk uitgewerkt. Nou mag ik fietstechnisch niet klagen: ik weet in het algemeen wel een tijdframe te vinden waarin het droog is en blijft. Ook deze vakantie ging dat merendeels goed: één keer ben ik een beetje nat geworden toen ik richting Breolio bergop ging. En toen was het zo'n mooi, mals, verkoeling brengend buitje, niks mis mee, dus.


Fietstechnisch mag ik dus niet klagen, maar voor het overige regent het nu toch ook wel erg makkelijk in Lazise dat doorgaans als stabiel te boek staat. Vanaf half april mocht en kon je ervan uitgaan dat het daar droog en al mooi warm was. Vorig jaar leek het nog een incident, toen we toch ook al redelijk wat natte buien hadden gehad gedurende de vakantie. Maar dit jaar zet dat vrolijk door. Ik ben de tel kwijt maar in 11 dagen is er vrijwel elke dag regen gevallen. 's Nachts zijn we regelmatig wakker geworden van hevige regenval en donderbuien. En overdag zijn we erg blij met onze zonneluifel. Tussendoor is het dan weer schitterend mooi met temperaturen van boven de 25 graden.

Nu hadden we net vanochtend besloten om morgenvroeg (donderdag) huiswaarts te keren. Komende vrijdag zou echt een natte dag worden. Daarnaast wilde ik liever overdag huiswaarts rijden en met de voorkeur voor het droog inpakken van de vouwwagen was het vandaag dan inpakdag. Ik had net de buienkant van de tent schoongemaakt, zat net even te genieten van het zonnetje, een praatje te maken met de overburen die met de montainbike recreatief gingen fietsen, nog gekscherend wijzend naar de zwarte lucht die vast wel over zou waaien, en nu valt er weer een bak uit, terwijl Thor op zijn pauken slaat.

Je krijgt het weer dat je verdient. Ik denk dat ik maar eens minder hard ga werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten